Jdi na obsah Jdi na menu
 


Zde se dozvíte, jak postupovat, pokud chcete přihlásit vaše historické vozidlo na tzv. "veteránské značky" prostřednictvím našeho klubu, případně pokud chcete vozidlo tzv. přetestovat. Nabízíme i testování vozidel se standardními "bílými" registračními značkami, které splňují podmínky historického vozidla pro účely snížení povinného ručení nebo odpuštění ekologického poplatku při převodu vozidla.

V současné době existují v České republice právní normy, které umožňují pohyb historických vozidel (HV) na pozemních komunikacích. Způsob a stanovení podmínek pro testování HV stanoví vyhl. 355/2006 Sb, kterou doplňuje a mění vyhl. 144/2012 Sb. kterou si můžete stáhnout nebo prohlédnout níže.
    Pokud se rozhodnete učinit z vašeho stroje histrocké vozidlo, musíte absolvovat klubovou a následně krajskou testaci HV, kterou vám zajistí náš klub, resp. klubová testační komise a krajská testační komise.

K testování HV na historickou původnost je zapotřebí zajistit:
1) vůz k otestování v odpovídajícím stavu - historicky původní vozidlo bez úprav a doplňků, které nebyly v době výroby vozidla prováděny a dodávány . Osvětlení vozidla musí odpovídat nyní platné vyhlášce (v případě neodpovídajícího osvětlení doplnění o přídavná světla a blinkry, povinná zadní mlhovka apod.)
2) vyplněný protokol Posouzení technického stavu HV odbornou dílnou (viz příloha níže) z STK nebo z autoservisu s odpovídajícím měřícím zařízením na brzdy a světla (protokol musí mít samozřejmě kladné hodnocení a nesmí být starší než 3 měsíce)

Pro první testaci:
1) Vyplněný testační protokol
3) všechny dostupné údaje a dokumenty o voze (zahraniční TP, kupní smlouvu či jiný nabývací doklad apod.), jehož rok výroby musí být starší 30 let.
4) 10 ks fotografií vozu, 6x9cm, z toho 5 ks levopředek a 5 ks pravozadek. Fotografie musí být barvené, lesklé, na fotografickém papíru - ne z  kopírky!!! Vůz musí být v celém výřezu fotografie, fotografován na neutrálním pozadí (louka, betonová či asfaltová plocha apod.), bez jakékoliv registrační značky a označení státu. Vůz musí být fotografován v tomtéž stavu, v jakém bude i následně provozován (barva, barevná kombinace, doplňky, kola apod)
5)
vyplněný protokol Posouzení technického stavu HV odbornou dílnou (viz příloha níže) z STK nebo z autoservisu s odpovídajícím měřícím zařízením na brzdy a světla (protokol musí mít samozřejmě kladné hodnocení a nesmí být starší než 3 měsíce)
6) lokalizaci identifikačních znaků vozidla, jako je VIN kód, štítek s výrobním číslem karoserie, rámu a motoru.

Pro přetestaci:
1) stávající průkaz k již testovanému vozidlu
2) dvojlist s testací HV (pokud nejste členem klubu)
3) 
vyplněný protokol Posouzení technického stavu HV odbornou dílnou (viz příloha níže) z STK nebo z autoservisu s odpovídajícím měřícím zařízením na brzdy a světla (protokol musí mít samozřejmě kladné hodnocení a nesmí být starší než 3 měsíce)

Poplatek za klubovou testaci členové klubu neplatí. Pro nečleny je poplatek za první klubovou testaci 2000,- Kč. Poplatek za každoroční přetestaci je 500,- Kč pro nečleny, pro členy zdarma. Při prvním přihlášení je třeba počítat s dalšími běžnými poplatky za krajskou testaci, vydání registračních značek a povinné ručení. Poplatek za testaci pro účely odpuštění ekologického poplatku je 3000,- Kč.

Formuláře pro testace a další informace Vám podá předseda klubové testační komise a krajský testační komisař Josef Škoda tel. 602332282

Zde si můžete stáhnout všechny důležité soubory pro testování historického vozidla:

Protokol o testaci historického vozidla

Protokol o roční prohlídce HV / Posouzení technického stavu HV odbornou dílnou

Postup pro testování HV - Příručka FKHV 2016

Vyhláška 355/2006 Sb. o stanovení způsobu a podmínek registrace, provozu a podmínek testování historických a sportovních vozidel - novela 2012

Smlouva FKHV

Technický kodex FIVA

Typy tabulek registračních značek